Mine kajakker - Seabird North Sea

Seabird North Sea  er den klassiske britiske havkajaktype det vil sige rundbundet med medium spring,  hurtig og velsejlende. 

Det jeg faldt for var vægten - 19 kilo! Og efter en prøvetur var kajakken min. Fornøjelse at balancere rundt med sådan en stor kajak på skulderen. Bunden var i vacuumstøbt carbon/kevlar hvilket gør kajakken stiv, men også ømfindtlig for ridser og slag.

Det er en stor kajak; 540 cm lang og 54 cm bred. Tre stuverum og et ”handskerum” foran cockpittet, så der er  masser af plads til oppakningen til en længere tur. Ror man kajakken tom, som jeg gjorde, er den meget vindfølsom. 

I februar 2013 gav jeg kajakken en makeover hos Kano og Kajakværkstedet i Lyngby hvor der bl.a. blev monteret finne. Det hjalp gevaldigt på roegenskaberne og siddekomforten. Solgt januar 2014 til Øresund.

Mine kajakker
          1. og 2. TIKI New Line
          3. Coastrunner
          4. Tahe Wind 505
          5. Tahe Reval Midi
          6. Seabird North Sea  2012-2014
          7.
Zegul 520 HV

Vidste du? Seabird kajakkerne produceres i Kina, pakkes i containere og sendes direkte til forhandlerne. Len Ystmark, som ejer Seabird, har konstrueret nogle af kajakkerne, Expedition serien er tegnet af Ingvar Ankervik fra VKV og Björn Thomasson har tegnet grønlænderkajakkerne.

Andre læste også

Ny hjemmeside til Havkajakroerne

Overskyet, regn og blæst

10 nye kajakker